lördag, maj 24, 2008

glädjemorgon

Det kommer som små il ibland.
De börjar som en varm vridning allra allra längst in i mig och springer sedan som varmkalla blixtar genom ryggen, magen, upp i axlarna och kinderna och ut i mina mungipor och ögon där de sätter sig som breda leenden och drömmig blick. Vet du vart jag ska bo i höst?


Det ger en inte oansenlig mängd extra arbete att planera allt som har med det att göra, samtidigt som jag har två tentor och två opponeringar att förbereda och sen händer ju allt som är roligt och socialt när det är som allra mest. Men även om jag klagar så menar jag det inte riktigt, för det är ju rätt sköna problem. Och nu är nätterna ljusa.
När jag tror att jag ska svimma av stressen så petar jag fram några maskor på tröjan, och nu har det blivit en början till en halsknäppning också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var ska du åka i Brasilien? Själv åker jag om 2 veckor till Rio sedan Minas för att hälsa på familjen.