fredag, december 26, 2008

wisp

Knappad och klar.


Älskade secondhand, det fick bistå med knappar också denna gång. Ett gäng små pärlemorknappar för en halv krona styck håller nu ihop min minivariant av
wisp. Efter min kiri-sjal som jag gjorde en gång i begynnelsen, det var min första spetssjal (jag har märkt att jag har en stark tendens att välja de största projekten när jag ska lära mig en ny teknik. Det är inte jätteintelligent, men hybris är min vän. Lära spetsstickning -välde kiri. Lära tvåfärgsstickning -började med en tröja...), hade jag kvar lite knappt ett nystan kidssilk haze. Lyxigt restgarn. Snålare nuförtiden än dåförtiden ville jag inte köpa mer av samma och göra nåt nytt stort (jag har dessutom kommit fram till att det kanske inte är världens mest party färg), utan nåt lagomt litet, och jag hittade wisp. Inte världens vackraste, inte världens roligaste, men hey -vem är väl det egentligen? Så det var den det fick bli.


Tillslut färdig efter kampen mot tunna garnet på tjocka hala metallstickorna räcker den nu två varv runt halsen och är riktigt varm och mjuk. Snipp snapp snut.


Jag är så hård. Och mjuk.

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Så fint så fint. Hårt och mjukt är den bästa kombinationen. :)

bara Lova sa...

Den där är jag också så sugen på, har tänkt på den flera gånger men vågar nog inte riktigt än. Fiiint!