onsdag, juli 08, 2009

korgen kurt

Korgen fick nytt tyg tillslut. Klassiskt randat tyg i rejäl kvalitet, stuvbit som fanns hemma från tidigare sömnadsexperiment. Och denna gång blev korgfodralet sytt på riktigt, till och med knytbandet är sytt och vänt. Skönt som vanligt att sy utan mönster, jag bara fållade en kanal, tyget råkade då räcka nästan till botten på korgens insida, och då ritade jag ut en bottenoval på ett ungefär efter korgens utsida. Sydde fast -alla sömmar ligger utåt för att slippa att tyget fransar av sig på nystanen - och försökte vecka lite allteftersom då korgen ju går ihop mot botten. Nystanen tycks i alla fall ligga bra däri!


Förresten drömde jag inatt att jag höll på tvåändssticka ett par vantar (hej freud!), men de blev alldeles för tjocka och stela. Hmm, varför ska man drömma så realistiskt? När man liks drömmer kan man ju lika gärna drömma att allt går bra.

2 kommentarer:

Emma Nordung sa...

Alltså, korgen är jättefin men den ser väldigt stor ut. Har du liksom lika mycket garn som jag har smutstvätt? :)

maria carlander sa...

eh, det är en synvilla. ja, sannerligen.