onsdag, november 18, 2009

fröken c hjärta er

Jag säger det nästan aldrig, men sant är det ändå, ni är så himla fina!

När jag gav mig på att försöka börja nålbinda fick jag en massa hejjiga kommentarer, och när jag frågade lite försynt efter hur man kan få tag på en nålbidningsnål kom det hur många fina tips som helst. En erbjöd sig att slöjda en åt mig, ett par andra att sälja mig en, och allra mest varm i hjärtat blev jag av Heldri som sa att hon kunde skicka en av hennes farfars hemslöjdade i älghorn till mig!

Idag kom den fram i ett litet rött brev, och jag är alldeles mållös över hur snällt det var av henne. Känns stort på något sätt, att få något som någons farfar suttit och täljt själv. Nu ska jag klura på en lämplig liten present till tack, och medan jag gör det så ta en tur in på Heldris blogg och kolla in denna generösa människa!

5 kommentarer:

silveropulver sa...

Oj, vilken present! Ska bli spännande att se vad den kan åstadkomma, älghornsnålen.

Louise sa...

Hvor dejligt! Det ser ud til at være en super nål - og det må jo siges at være vigtigt :0). Man får et særligt forhold til sine nåle, og særligt når de har en god historie bag.

Unknown sa...

Det var veldig fint av henne. Nå gleder jeg meg til å se hva du lager. Jeg har lyst å lære meg nålbinding. :-)

Heldri sa...

Det var bara roligt att kunna vara till hjälp :)

MADE BY K sa...

Är det svårt att nålbinda...ser ganska spännande ut...behöver man bara denna nålen eller?