lördag, april 09, 2011

sol över ledig dag

Sol över Uppsala, sol över kollektivets balkong, sol över garnet i mina händer, sol på bara t-shirtarmar och uppsträckt ansikte (och övning i att sticka med blundande ögon). På bringan -som morfar skulle ha sagt- nu en präktig bränna som firades med en på-maten-tupplur. Gudars så skönt.


Tvåändsstickade vantarna är klara precis till att våren slutar bäges och tillslut kommer fram och de första fröna i krukorna börjat gro. De ska fotas och bloggas så fort jag känner för att ha något varmt på händerna. Snabbt påbörjades ett par enkla strumpor att ha i vårskorna nu när gummistövlarna ska bytas mot finare.


Men mest funderar jag över den där koftan som hägrar i mitt huvud, och jag sitter på mattan i kvällssol och lägger samman färger.

Inga kommentarer: