måndag, juli 11, 2011

trasigt

Stickkorgen rensades på påbörjade projekt och jag hittade 2½ disktrasa i lin. Snabbt blev den tredje trasan färdig och äntligen äntligen har jag miljötrevliga lintrasor som, efter lite testande, funkar hur fint som helst. Jag ser fram emot att nöta ut dem, eftersom det känns så väldigt sympatiskt att lintrasor efter att de tjänat klart kan komposteras...

Garn: Knappt en härva av Yllets lin
Stickor: 2½
Mönster: En mosstickad, en stickad i rutor om 2x2 maskor, en i rutor om 4x4 maskor.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh, nu fick jag lust att köpa hem en härva lin! Dina disktrasor ser verkligen både vackra och pigga ut och som du säger är det fint att de kan komposteras.

esther garn sa...

Superfina disktrasor! ... Nu har jag fått ett nytt projekt till min att-göra-lista :)