onsdag, september 14, 2011

handspunnen mössa

Det är något lite magiskt över att få sticka med garn man har gjort själv. Kanske inte så lättstickat, men speciellt. För mitt första, ojämna premiärgarn ville jag ha något enkelt där garnet fick vara det enda som tog plats. Så det blev en tvåfärgad mössa i favoritmodell. Mössan sitter så himla bra, som en kram. Nya bästa höstmössan på tidiga morgoncyklingar när livet inte är så skarpt.

Garn: Mitt första egenspunna som varken är mätt eller vägt
Stickor: nr 5 eller 6
Mönster: mitt eget med förkortade varv

4 kommentarer:

Emilia sa...

Så snygg den blev - lyxigt att sticka i eget garn!

Ellinor Landmark sa...

Snyggt!
Det är härligt med eget garn! Tänk så mycket tid du spenderat med den där mössan, innan den ens blev klar! Då är det klart att det är lätt att bli kompis med den :)

Janette Millbom sa...

Helt klart bästa stickupplevelsen! Jag har inte stickat i mina första garner ännu, men de mer jämnare tycker jag har mer stickkänsla och är mer lättstickade än köpegarn!
Har du hittat world of wools blender ännu? Jag blir helt gaaaaaalen av den =)
/Janette

Carola sa...

Härlig mössa. Får mig att tänka på såna där amerikanska Candy Corn som de äter på Halloween :)