lördag, januari 21, 2012

mellanrum

Min stora (stora!) roströda sjal med turkosa vågor är klar och väntar på att blockas. Vantarna som påbörjades vid jul lockade inte när kvällen var sen och jag bara ville ha något att ha i händerna framför filmen. Så jag plockade fram tygkassen med mormorsrutorna som jag inte tittat ned i på väldigt länge.


Jag sorterade, fäste trådar, klippte och knöt ihop dem i buntar om 10. Mycket trådar blev det. 70 rutor har jag nu, och jag håller tummarna för att jag får ihop ett par buntar till innan kassen hängs tillbaka i hörnet för att vila. Jag har inte bråttom med den här filten, den får ta den tid den behöver.

4 kommentarer:

MinaStickor sa...

Jag har också en påse med mormorsrutor, förhoppningsvis dröjer det inte allför lång tid innan jag får lite lust att virka rutor igen :) Väldigt fina färger du har valt.

Otaliga projekt sa...

Jag känner igen känslan med filten, en del projekt måste få ta tid. Jag höll på med min filt från och till i sju-åtta år. Hoppas att din blir färdig snabbare än så.

Iréne JB sa...

Det är väldigt fina rutor du har där i kassen. Ser fram emot att få se sjalen, och någon gång i framtiden kanske även filten :)

Malin på pastill.nu sa...

Wow vilka underbara rutor!