söndag, februari 10, 2013

helg

Tack för er omsorg, ni som skickat kommentarer och tankar. Ledsenheten kommer och går, men efter att det första allra ondaste gråtits ut så känns det för det mesta som att jag är glad och tacksam över allt som har varit, alla minnen, att jag fick ha kvar honom så länge.

Helgen tillbringas i verkstan för första gången på alldeles för länge. Dreja dreja dreja. Jag tog någon form av personligt rekord igår med att dreja upp en hel tiokilosförpackning lera. Alltså, det är ingenting för en riktigt keramiker, men för mig är det nån sorts storverk. Tjugo ljusstakar och femton små skålar blev det, strax ska jag ned igen för att beskicka allt. Jobbar på att tycka att den delen är rolig också...

I Uppsala har et snöat stora stora flingor över den framtöade marken. Både blommorna och jag längtar efter ljuset.

2 kommentarer:

soldatkullen sa...

Så fin keramik du skapar! Blir lika inspirerad varje gång. Tack vare dig har jag också hittat Pickles. Vilket underbart företag. Tänker mig tom en Norgeresa till sommaren just för att se alla garner live och shoppa loss. Beklagar sorgen, din beskrivning av morfar var fantastiskt fin.

Jennie sa...

Åh, jag har läst din blogg i många, många år, och du är en sann inspirationskälla.
Måste bara säga att jag tycker beskickandet är det roligaste av allt nästan, för mig har det samma meditativa kvalité som slätstickning.
Jag beklagar verkligen din förlust, han verkar ha varit en väldigt fin morfar för dig.