fredag, mars 01, 2013

mykt!

Det mjuka paketet med det mjuka innehållet från Norge har kommit fram!

Jag packar upp grå och gul Pickles merino tweed, det grå tror jag ska bli en tweedig kofta, och det gula ska tillsammans med mitt påbörjade likadana nystan bli till en stor sjal. Tror jag. Allt är ju liksom lite preliminärt och drömmande innan man verkligen satt igång.


Sen innehöll paketet också en massa mjuk Abuelita merino slim som jag chansade på för att det var på rea och verkade trevligt. Så mjukt och fint! Jag hoppas att det är lika trevligt att sticka med som det känns mot huden, merino kan kännas lite stumt ibland jämfört med annan ull.

Två naturvita och fem ljust bruna eller beiga härvor köpte jag, och nästan direkt ångrade jag att jag tog de beiga och önskade att jag tagit grått istället (fast där var i och för sig den finaste grå färgen redan slut). Men nu när de kommit fram och jag ser dem tillsammans undrar jag om det inte kan bli fint ihop ändå. Jag funderar lite på om jag ska göra någon sorts fiskartröja/isländsk/norsk tröja av dem, en väldigt naturfärgad och 'snäll' tröja i färgerna. 


Hoppas att ni får en fin fredag alla!

4 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Renarama julafton så här en vanlig fredag. Najs najs! Det ska bli kul att se vad det blir i slutändan

Denice sa...

vilka härliga garner!

elisesophie sa...

Så herlige farger. Jeg er så glad i naturfarger, blir så glad av å se på dem. Spennende å se hva du tryller frem :)

Heidi sa...

Detta kommer att bli något riktigt snyggt, det ser man! Och abulita-garnet är ju så otroligt mjukt och skönt!