lördag, november 30, 2013

adventstid

Advent är här!

Jag kör hyacintbonanza och trycker ner två hyacinter i mina små raka skålar som är råa på utsidan och glaserade på insidan. Det fina med att göra keramik till försäljning är att man alltid har ett presentförråd hemma -och ständiga resurser till skålar och krukor. Jag tror faktiskt att jag inte har sålt en enda av de här små raka skålarna, men jag har inget emot att behålla dem själv om de inte går åt, de är i all sin enkelhet bland mina personliga favoriter.

Jag måste också säga -visst har jag en rolig adventsljusstake? Jag köpte den på myrorna för några år sedan som nödlösning och för att den var lite kul och sen lade jag den åt sidan för en annan. Men nu tyckte jag att den passade så bra i mitt 60-talskök (som jag ska visa riktiga bilder på sen) och jag tycker bara bättre och bättre om den! Lite som en månlandare med sina ben åt alla håll. Eller ett virus.


Ett annat bra presentförråd är den hög med muddar och vantar som jag virkade lätt maniskt en period. Ikväll var jag bjuden till en fantastisk tillställning, en god vän utbildar sig till massör och bjöd in till massage, mat och mingel! Ett par varma röda vantar tänkte jag skulle passa hennes knådande händer, och de fick bli årets första julklapp. Inslagningen i sista minuten gjordes lite julig med ett svart keramikhjärta.

En glad, varm och ljus advent önskar jag er alla!

2 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Fint! Själv har jag varit borta hela helgen och har vare sig hunnit adventspynta eller köpa hyacinter ännu.
Julgransfötter är min första association när jag ser din adventsljusstake.

Borgmästaren sa...

Gillar verkligen din ljusstake. Den hade gärna fått skymta fram lite mer så man får se hur den ser ut i mitten.