söndag, februari 10, 2008

kiri-kavalkad

Jag har ett FO... That's the way -aha aha- I like it -aha aha- Okej, slut med tönterierna, dags för lite bilder.

Så här såg skönheten ut i all sin nyss avmaskade bubblighet.













Och så här blev den sen! Shit så tråkigt det är att blocka grejer. För att inte tala om hur smärtsamt det är att trycka in två miljoner knappnålar i hårda mattan. Men stor blev den. Eventuellt lite för stor, det får några gångers användning avgöra.





Får det lov att vara en sandwich kanske?











Och så här lite blev det kvar av nystanet. Jag fegade och hoppade över sista två raderna, men kanske kanske hade garnet räckt ändå. Men hotet om att behöva bakåtsticka avmaskning plus två rader till var så himla o-lockande att jag valde det säkra alternativet.
Änd ajm häppy vidd thät.

3 kommentarer:

Dödergök sa...

Å så vackert! Jag ska göra den där sjalen vad det lider så är det bara. Gult är ju dessutom min nya favoritfärg.

Cecilia N sa...

Håller med dödergök. Snygg sjal, snygg färg. Och snyggt nystan!

Får man se den på riktigt torsdag kväll?

Gillar förresten din pluggteknik. Man slipper tänka på alla andra "borde-göra"-grejerna under de 45 minutrarna. De hänvisas till kvarten efter.

Svårt bara att rymma en himla massa skidåkning i det där schemat. Nåja. Tolv dagar kvar. Sen är det bekymret över.

Anonym sa...

Jag trodde det var en våffla på den översta bilden :)

Finfin sjal och jättehärlig färg!