söndag, maj 04, 2008

lite marknad

Fick erbjudande om en jätteflashback till högstadiet och gick med gul sjal och grå vårskor in i den. Väntade mig märkliga känslor och gratis chipsprovsmakning, men fick inget av dem och kände mig ganska glad över det. Fick däremot se påsklämmor och soppåsar på extrapris, lotion som luktade parfym och inte alls så mycket oliv som den hävdade, gula frityrmoln (kanske inbillade) runt munkvagnarna, tunnbrödschips och renkorv och älgolycka-bil (tyvärr inte bredvid varandra. Det hade varit hysteriskt roligt). Det var Örnexpo och jag fick köpa två nystan alpacka för 50 kronor (kostar vanligtvis 48kr styck) för att det "är så roligt när unga stickar och för traditionen vidare". Och kanske för att det var Örnexpos sista dag. Jag fick en tvål på köpet. Den luktar lavendel och är hjärtformad. Av garnet tänkte jag göra torgvantar med lite spetsstickning i.


Igår gjorde jag klart Emmas fantastiska vantar. En liten tjuvkik.


1 kommentar:

elenor sa...

vissa traditioner (eller bara påfund...) dör visst aldrig! Fanns det postkaka också?

Och jo, jag vill också bara låta-pennan-snickra-poesi-skriva!