torsdag, december 04, 2008

på huset

Det här inlägget är lite småäckligt. Så om du känner dig lite svag i nerverna just nu, spara det till en annan dag.
På fejan finns det en grupp om det. Vännen sara skriver om det med stor inlevelse. Jag tänkte att jag skulle ge en internationell inblick i frågan.
Det handlar förstås om att kolla på toapapperet för att se om det är färdigtorkat eller ej. Jag tänker inte gå närmare in på vilken sida jag ställer mig på i kampen utan som den äkta svensk jag är så förhåller jag mig försiktigt neutral när det är fråga om konflikter. Jag ser mig mer som en fredsmäklare i frågan, ja, precis så.
Nu vill jag med er dela den brasilianska sidan i frågan. Precis som i andra trevliga delar i världen (ungefär alla världsdelar utom Europa och Nordamerika) så slänger man inte pappret i muggen här. Nej tack då blir det stopp och pinsamma situationer och förklaringar av varför badrummet nu är översvämmat av, ja, ni förstår. Man slänger papperet i en papperskorg vid sidan av. I undantagsfall har sagda korg ett lock, men på det stora hela taget är det helt enkelt en vanlig hink.

och står där i sammanhang med McDonalds vatten.
Med detta system, vänner, tror jag att vi kan komma nära en lösning på torkpappers-kriget. För i och med detta slängande-av-använt-papper-i-en-hink-utan-lock-bredvid-pottan behöver ingen, absoult ingen, fundera på om det är färdigtorkat eller inte. För det kan precis alla se.
Och på det sättet kan man också ha lite hälsosam social kontroll på varandra.
-ja du johan, hur rent är det nu i byxorna egentligen..? Vad jag såg i toakorgen så...
Det var dagens analys av ett akut samtidsproblem. Fortsätt gärna diskussionerna i kommentaravdelningen. Över till vädret.
Bilden har ju knappt något alls att göra med denna artikel, men den var så äcklig att den fick komma med ändå. Den kommer härifrån

1 kommentar:

med nål och tråd sa...

va det hade jag ingen aning om. Vad äckligt med bajspapper i en öppen papperskorg. Och lustigt. Men i Indien tex. så tycker de ju att vi européer är lustiga som torkar oss med papper. Själva tvättar de sig med vatten.

När jag var liten så förstod jag inte skylten på tågtoaletten, den med att man inte får slänga pappersservetter i toan. Men jag tolkade det som att man inte fick slänga toapapper där. Konstigt tänkte jag. Jag ville ju inte slänga pappret i korgen. Märkligt vad skyltar kan blir feltolkade.