måndag, december 15, 2008

streta hem


Nu packar jag mina saker och mina minnen i den välkånkade ryggsäcken och vänder norrut. Imorgon börjar ett dygn och ett halvt till av flygplan och flygplatser och bil innan jag planterar fötterna i mitt norrland igen. Jag kommer sakna och längta efter allt som jag lämnar här. Precis som jag här längtar efter allt som är hemma. Längtan är konstant, det är bara vad som värks efter som ändras.

Men det kommer bli bra. Jag kommer komma tillbaka. Och hemma ska jag äta lussebullar som smakar som de ska, dricka glögg och hett te, sitta under en filt och titta på mörkret och stjärnorna, göra tryfflisar och pepparkaksskorpor, slå in paket och lägga kinden på mjuka kattmagar, sticka muddar, mössor och de här finaste finaste sockarna, ta fram vinterskor och göra spår, krama familj och vänner.

Säkert kommer nån antydd eller utbasunerad referens till brasilien framöver, så mycket är oberättat än. Men tack för att ni har följt med mig, kommentarer har lästs och burits med runt till assentamenton, på lervägar, i åsnekärror och i städer, från södra till norra brasilien. Nu fortsätter bloggen med liv, för ett tag framöver i sverige.

2 kommentarer:

Storasyster sa...

Du är så välkommen hem till kalla norden. Här väntar kramar, skratt och muggar med varm dryck.
Lycklig resa hem!

Anna sa...

Hoppas att resan hem går bra!