lördag, januari 03, 2009

mitt mjuka år

2008 i garn, tråd och stickor:
årets nummermagi
3. Vid en titt på min avmaskningslista ser jag att jag på något märkligt the-truth-is-out-there-sätt lyckat sticka tre exemplar av allt. Tre tröjor/överdelar. Tre mössor. Tre bandanas. Tre sjalar. Tre par vantar. Tre par sockar. Spooky.
årets hårt älskade
min knappmössa, still going strong i dess andra vinter. Mina vantar byts ut minst en eller två gånger varje termin, men mössan sitter på.
årets rynkad-panna-goes-nöjda-mungipor
boobholdern, det skumma plagget som kröp rakt in i garderobens centrum.
årets hybris
att jag börjar tro att jag kan sy och leker fram en örngottströja som jag helt huvdstupa börjar älska. Den ska bloggas snart.
årets -äntligen!att thermal efter tuuuusen timmar tillslut blev klar. Jag är dock lite smygskeptisk till den nu. Jag ska fundera lite, och så ska den bloggas.

årets nygarn
bomull


2009 så vill jag
-lära mig sy och fnissande sy massor av tröjor och kjolar och byxor av fina retrotyger
-färga garn med hjälp av två böcker som jag nu har i min ägo
-sticka ulltröjor och spetssockar
-välkomna in lin i garnfamiljen i min korg

ha ett fantastiskt, roligt, äventyrligt, mjukt, vackert år!

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Nyfiken på böckerna ...