torsdag, juli 08, 2010

jobbresa


På lördag åker jag till Tyskland och blir borta i nästan tre veckor, courtesy of mitt jobb. I väskan packas kamera, alldeles för mycket jobbrelaterade papper, en pocketbok, och så förstås någon form av stickning. Jag har en känsla av att den kan komma väl till pass under en del av resan. Det är förstås inte helt lätt att välja stickningen som ska ha den äran att få följa med, den ska vara liten, lättsam, inte kräva mönsterläsning... Jag tror att det blir något muddigt och kanske freestajlande sockigt, men definitivt randigt.

Om någon har tips på en trevlig garnaffär eller annat att titta på i Dresden eller Stuttgart så är det bara att tipsa! Bloggen blir nog lite tom fram tills i augusti då jag återväner och med glada tjut och solbrända armar intar min semester. Men er går det ju ingen nöd på, sommaren kallar, korna råmar och nätterna är vackra. Lev väl!

3 kommentarer:

Det växer sa...

Semperoperan i Dresden! Och så Hübners restaurang som ligger någonstans i närheten av vandrarhemmet i Dresden. När jag var där serverades fantastisk mat för nästan inga pengar alls och av världens charmigaste servitör. Fast det är ju ganska troligt att han inte jobbar kvar där, det var ju några år sedan...

Anonym sa...

Hade du åkt till München hade jag kunnat tipsa om flera fina garnaffärer... Men om du har tid att göra en längre utflykt är Wollmeise (http://www.rohrspatzundwollmeise.de/httpdocs/flash_content/rohrspatzundwollmeise.html) i Pfaffenhofen ett måste.Underbart garn i jättefin affär. Enligt google är det bara 2,5 timmar från Stuttgart.
//Karin

majsan sa...

haha vilken underbar bild..=)
Härlig blogg..Önskar jag hade tid att pyssla.Det kommer..
Ska prova din beskrivning på väskan..
mvh
Majsan