onsdag, oktober 06, 2010

idag garnkorgen, imorgon... något annat


Stickkorgens kaos is no more! Efter två upprepade stickningar (bye bye randig tröja och ensam halvvante med misslyckat mönster) och lite trådfästning finns nu en liten samling färdiga projekt, en korg som inbjuder till nytt, och bara ett par pågående projekt. Och mitt huvud fylls nu av koftor och annat mjukt igen (jag har köpt garn. Ibland är inspirationen, om det så är en enkel härva grått garn, lättköpt). Först av allt ska nog det här fina garnet från förra årets symässa omvandlas till garnnystan och sedan till något stort och gult och olidligt mjukt runt min hals.

2 kommentarer:

Fru Purjo sa...

vilken härlig färg på garnet :)

Ilsefin sa...

Åååh, vilken härlig färg! Och BabyAlpacan är ju underbart mjuk! Jag har en härva petrolfärgad någonstans... får nog leta fram den nu tror jag :)