söndag, februari 06, 2011

mellan allt


Som nämnt har jag börjat på en kort keramikkurs, och mellan allt kladdande och den lågintensiva kamp jag för med leran så är inte stickinspirationen på topp. Några riktigt efterlängtade stickningar har avslutats under december och januari, och nästa stora vision låter vänta på sig.

Men mellan det som gjorts och det som ska göras tillverkas det glada mormorsrutor och den där stora vackra filten hägrar i framtiden. Så, där mellan allt är det ganska bra att befinna sig ibland.

4 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Finfina färger. Får mig att tänka på sommaren :-)

Clara sa...

Fint! Du får visa bilder på dina keramiska verk också!

Caroline sa...

Jag har varit lite avig mot mormorsrutor men nu när jag sett så många bloggare virka fint så blir jag riktigt sugen =)

Anonym sa...

Vårigt! Blir sugen på att starta en mormorsfilt som jag tänkt så länge, man kan ju ha det som mellanprojekt och låta den blir klar så småningom...