tisdag, oktober 25, 2011

Tokyo

Jag tycker inte om storstäder. Men jag älskar Tokyo. Jag vet inte varför, jag bara gör det. Det här var andra gången jag besökte staden, men den första sedan min lillasyster flyttade dit för över två år sedan. Jag fotade nästan inte alls, utan hade det bara bra.

Gick i parken i Kichijoji och tittade på de "romantiska" svanformade trampbåtarna, åt crepes med extra allt i Harajuku, viftade rökelse över mig själv, fick en spådom om framtiden (mycket otur väntar) och tittade i alla stånd vid templet Senso-ji, gick på stan och åkte väldigt mycket metro varje dag, lagade japansk pannkaka med lillasyster, bler flörtad med av en korean som bjöd på inhemsk fruktsprit som var rosa och bubblig och inte god, tittade på gatuliv, snygga stilar och fantastiskt hantverk och galna prylar. Och ja, hade det bara väldigt bra.

1 kommentar:

by Caloweena sa...

Jaaaa... Tokyo är underbart! Har också varit där två gånger och längtar tillbaka... Vackra bilder!