söndag, november 20, 2011

helgen



Jag har varit ett med leran hela helgen. Innan jag gick och la mig igårkväll hade jag lera överallt, inklusive i öronen. Det har varit keramikkurs i dagarna två, igår drejade jag som en tok och idag var det beskickning (svarva av grejerna), hänkling (sätta handtag på dem) och så hann det bli några kavlade smågrejer. Riktiga lyxdagar, men jag är trött som ett litet djur när dagen är slut, men det är så himla värt det och jag kan känna hur drejandet går framåt när jag får sitta längre stunder i sträck, och det är roligt! Nästa vecka blir det glasering. Jag förutspår många hårda paket i år.

Nu faller jag ner i soffan och tar upp min mjukaste stickning som inte är det minsta hemlig.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Vilken läcker färg på detta antagligen hemliga alster...

Absolut bäst är att dreja mycket på en gång - då utvecklas man fortast! I år gör jag ett uppehåll med keramiken...får se hur jag gör nästa år. Måste få ihop grejer till en ny rakubränning. Jag bygger själv vedeldad ugn och gör rakuglasyren också....en av semesternöjena på gården i norr är att bränna några ugnar. Älskar att elda ;-))

Ska bli spännande att se dina alster...