måndag, juli 30, 2012

lite snyggare

Woho, jag har renoverat lite!
Det mesta ser ut som vanligt, men jag har inspirerats av Claras och Pollivers snygga bloggar och gjort fotolänkar till inläggens etiketter (att ta bort alla gamla vansinniga etiketter och lägga till ett fåtal nya var inte det snabbaste eller roligaste bloggprojekt jag gett mig in på) och sen rensat bland allt som fanns i bloggens högerspalt.

Jag är mäkta stolt över bloggens renovering. Det blev hur snyggt som helst om jag får säga det själv, och förhoppningsvis lättare för både er och mig att hitta rätt bland keramik, ull och hantverk. Och hittar ni några tekniska problem får ni jättegärna hojta till!



Det var lite roligt att fundera ut vilka etiketter jag ville ha, för jag var säker på att jag inte ville sätta etiketter på allt jag skriver. Men vad skulle få en egen etikett? Till slut blev det stickning och virkning (såklart), keramik som fått en hedersplats i mitt liv bredvid ullslöjden, och så garnspinnandet för att det är så eget. 

Andra konster som tovning, krokning, nålbindning, sömnad och allmänt pyssel får ligga under annat hantverk, och sist blev det en egen rubrik för mina få mönster. Det är lite konstigt, jag som nästan gör allt från scratch har nästan inte några egna mönster (de som finns under den fliken är inte precis det jag är mest stolt över i karriären). Men, jag vet ju vad det beror på, det är så himla mycket tråkigare att skriva ned exakta instruktioner än att ge sig in på nästa idé...

6 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Mycket snyggt!

Linda sa...

Väldigt snyggt och stilrent som allt annat på bloggen! Njuter av att läsa dina inlägg, språket är mycket inlevelsefullt!

Clara sa...

Snyggt!

Jessica sa...

Så fint det blev!

Karin sa...

Jättefint och härliga bilder, Karin

Solveig Lövendahl sa...

Så fint! Och lilla Sergel alltså! Kan vara något av det finaste jag sett.
Jag borde verkligen märka om mina inlägg. Bloggade bara sömnad först och kategorierna är byxor, skjortor, osv. Nu bloggar jag nästan aldrig sytt och alla inlägg hamnar under övrigt...
Blev jättefint hos dig i alla fall!