tisdag, augusti 14, 2012

verkstad


Jag hittade plats i en liten keramikverkstad, och där hänger jag så ofta det går nu mellan jobb och annat liv. Den är liten, mörk och i en källare, vi är många som delar men hittills har jag inte stött på någon av de andra. Men hyran är billig och jag kan vara där nästan så mycket jag vill!

Så jag övar övar övar, och bit för bit blir bottnarna och väggarna tunnare, sakerna lika varandra, formerna bättre. Och det är lite speciellt att själv få köpa sin lera och förfoga över sin tid. Verktyg har det investerats i, och snart ska jag ge mig in i glasyrernas värld. Åh, jag är så glad över att ha hittat plats!

5 kommentarer:

A´marie sa...

vilka fina skålar ska bli roligt att se när de har fått färg!

Ulrika sa...

HURRA!

Saras pyssel sa...

Åh, vad roligt! Jag hoppas att det kommer många bilder framöver på det du knåpar ihop! :-)

Unknown sa...

Men usch, nu vill jag tillbaka till folkhögskolan och drejskivan som var "min" för ett år... ;)

Cecilia N sa...

Jag blir lycklig av att läsa om hur lycklig du är med leran.

(Du hade planer för hösten och framtiden skrev du tidigare. Är det nåt som är avslöjbart?)