måndag, september 24, 2012

dit jag går


Det är alltså hit jag går så fort tiden tillåter och andan finns, till verkstaden där jag hyr in mig. Det saknas fönster, och är oftast mörkare än vad bilderna visar, men jag trivs. Särskilt när det är andra där eftersom jag är en sällskapssjuk jäkel som tycker att inte minst källare är trevligare att vara i om det är fler i närheten.


 Två drejskivor finns det, men hittills har jag inte stött på någon annan som hyr in sig, istället brukar det vara den jag hyr av eller en kvinna som har textilatelje längre in i källaren, som är där samtidigt som jag. Oftast brukar det dock vara just bara jag där, och det är ju inte så konstigt eftersom jag mest är där på kvällar och helger.


Det här på hyllorna är inte mina keramikgrejer utan tillhör den jag hyr av och som brukade hålla på med keramik förut innan han gick över till glasfusing. Men det vore najs en dag, att ha mängder av hyllor att bara fylla upp. Det får bli i min framtida drömverkstad...

Det var dagens 'hemma-hos' det.

2 kommentarer:

Paula sa...

Ser trevligt ut! Vart är det nånstans? Jag brukar gå till Basun keramik ibland. Men mest sitter jag hemma i min egen pytteverkstad...

maria carlander sa...

Åh, vad härligt med en egen verkstad! Basun har jag tittat in på en gång när jag var och köpte lera hos Sintring.
Jag hyr in mig hos Olle Pott på Luthagen.