söndag, september 09, 2012

vi drar till malmö


Jag är i Malmö för första gången, och bara tycker om stan på en gång. Husen, innergårdarna, all form och design och hantverk som kryper fram bland takbjälkar, cafeer och schyssta små affärer. Eftersom jag inte tycker att jag har råd att köpa allt fint jag ser så går jag bara runt och njuter och inspireras. Och det är bra så det räcker och blir över. Bland annat har jag tittat på Karin Lokrantz tuffa och galna fåglar, och så en massa fin keramik förstås. Men inte en enda falafel på hela helgen! Det kan ju inte vara rätt? 


Nu sitter jag på tåget hem igen, och eftersom mitt tåg blev avbokat blev jag uppgraderad till första klass på ersättningståget. Tacktack. Och något ännu bättre; eftersom jag var i Malmö på grund av jobbet kan jag nu ta måndag och tisdag ledigt! Längtar till verkstan nu, det var mer än en vecka sen jag var där.


Hoppas att ni har haft en fin helg!


2 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Kul att du trivdes här nere hos oss. Det finns verkligen mycket att titta på om man gillar hantverk. Och fint väder har det varit i dag också. Ha en trevlig hemresa!

Elin sa...

Kul att du gillade malmö, det är en sjukt bra stad! Enda felet är att de inte har nån bra garnaffär (om det inte öppnat nån på senare tid).