onsdag, november 28, 2012

ägg


Rakuäggen blev bra, i alla fall fyra av de sju jag gjorde. På två testade jag att göra vaxprickar för att inte glasyren skulle täcka, och det blev inte snyggt. Leran skapade ju naturliga prickar i glasyren, så vaxprickarna såg bara stora och blaffiga ut. Men de andra blev riktigt fina.

Min mamma som tycker om keramikägg och ska nog få några i julklapp. Jag tycker egentligen inte om saker som bara är prydnad och inte går att använda till något, men för äggen kan jag nog tänka mig att göra ett undantag.

3 kommentarer:

Tina sa...

Så vackra!
Jag gillar egentligen inte prydnadssaker heller, men det är något med äggets form som är väldigt tilltalande. Det har blivit en liten äggsamling hemma hos mig med åren. Sten, trä och gipsägg, men inget i lera än.

Beverly sa...

Those are beautiful!

Anonym sa...

Tänker lika som dig, det finns egentligen för många prylar. Men när det gäller raku - kan inte låta bli att tycka om. Även om föremålet endast är till för att titta på.
Dina ägg är fina!
=^.^= Inger H