lördag, december 08, 2012

klapptips!


Efter en veckas tystnad på grund av jobb på annan ort återkommer jag med fördubblad stämning och känsla!

Under hösten har jag gjort hjärtan och knappar i keramik, och de är så fina! De finns nu till försäljning direkt över bloggen och hinner skickas med posten för att komma fram lagom till jul. Kanske vill du ha några hjärtan i granen eller fönstret, eller handgjorda knappar till den där bästa koftan som finns i tankarna?

Skicka då ett mail till maria(punkt)carlander(snabela)hotmail(punkt)com och berätta vilken av sorterna här nedan, hur många och den adress de ska skickas till, så svarar jag med detaljer om hur du betalar.

Priset är 100 kronor för fem hjärtan, och 100 kronor för fem knappar. Vill man köpa dem i annat antal så går det fint, då kostar de 22 kronor styck. Fraktkostnaden blir 15 kronor för 1-6 hjärtan och 1-10 knappar, vill du beställa fler, eller att jag skickar utanför Sverige, så kollar jag upp vad det blir då!

Ps. Om man bor i eller kring Uppsala kan man också komma på besök i butiken "marias bokhylla" och titta på alla andra prylar som också finns till försäljning. Skicka bara ett mail så hittar vi en tid då båda kan!


Knappar finns i två varianter, sot och snö. Knapparna sot är släta och gjorda i en oglaserad stengodslera som bränner riktigt riktigt sotsvart. Knapparna snö har ett spetsmönster på framsidan och är i ljus stengodslera och glaserade med vit glasyr. Båda sorterna har två hål och är 2,3-2,5 cm stora.

Sot knapp



Snö knapp




Hjärtan finns i tre varianter; sot, snö och mandel. Hjärtana sot är släta och gjorda i den oglaserade stengodsleran som bränner riktigt riktigt sotsvart. Hjärtana snö har ett spetsmönster på framsidan och är i ljus stengodslera och glaserade med vit glasyr. Hjärtana mandel har också ett spetsmönster på framsidan och är i en ljus oglased stengodslera som blir varmt ljus. Alla tre sorterna har ett hål för upphängning och är 5,5 cm höga.

Sot hjärta



Snö hjärta


Mandel hjärta (2 kvar)

2 kommentarer:

Futu sa...

Fina! Hoppas försäljningen kommer gå bra :-)

Tuvilda sa...

Jag älskar allt du gör! Det kan man säga är en sammanfattning efter att ha varit inne på din blogg endast tre gånger (men ja, tre gånger på tre dagar!). Så fina stickningar, virkningar, keramiksaker och foton! Fantastiskt! Jag länkar genast till dig från min lilla blogg där jag ibland lägger ut vad jag gör, så som virkningar, mat och promenader (typ). Hoppas du får en riktigt bra söndag! och skapa på!