söndag, februari 24, 2013

andra projekt

För att ta mig ur mitt beroende av att virka samma muddar om och om igen bestämde jag mig för att jobba med två andra projekt nu när jag tagit långhelg.

Mitt virkade laptopfodral gjordes klart i all hast inför att jag reste norrut nu i onsdags, men jag har kommit på en bättre lösning för stängningen så det första jag ska göra när jag kommer hem till Uppsala igen är att repa upp och göra om.


Och så har jag äntligen börjat på ett nytt tröjprojekt. Det blev idén som jag haft färdig i mitt huvud i säkert ett halvår och som därför var enkel att plocka fram när garn skulle packas med på resan. Det ska bli en Sergel, åt mig själv. Jag tror att det kommer bli bra.

1 kommentar:

Sonja i Norr sa...

Jaaa, va´spännande med en Sergel i vuxenstrl. Du lägger väl ut bilder allteftersom :) Lycka till!