söndag, mars 24, 2013

vår i mitt hörn

Pelargonen blommar! En enda liten tapper cerisrosa knopp har spruckit upp och gör mig så himla glad. Det må vara många minusgrader ute men dag efter dag skiner solen och häller ljus över mina dagar.


Tiden och ledigheten till ära har jag lagt upp en ny stickning också (min Sergeltröja är i ett kritiskt skede, jag kanske måste ta upp och backa lite och det är så tråkigt så den får ligga och vila lite), jag behövde något enkelt till påsklov och kommande bussresor. Så nu håller det fingula Pickles Merino Tweedgarnet på att bli till en stor stor sjal.

Förresten, vet ni, det här är mitt 1000:e inlägg i bloggen -helt galet! Tack till er alla för det trevliga resesällskapet.

3 kommentarer:

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Smuk blomst.
Tak for kigget.
Ha´ en god søndag.

Futu sa...

jag har sått pelargonfrön så snart har jag också hoppas jag.

Unknown sa...

Min pelargon är också på g, känner mig barnsligt förväntansfull. För när knopparna slår ut MÅSTE det ju ha hunnit bli vår på riktigt ;)