lördag, april 06, 2013

två högar och en rulle

I stickkorgen väntar de på mig.

Vimpeltröjan som kommit till ett kritiskt skede. Jag måste bestämma mig för om vimplarna ska gå hela vägen upp till halskanten eller om de ska sluta en bit längre ned. Just nu är det ett väldigt otillfredställande mellanting som bara ser oproportionerligt ut, så repa upp en bit måste jag oavsett. Det är så trååååkigt att repa upp.


Den stora gula högen som ska bli en vårgul tweedig sjal. Det är den här som plockas upp när jag hinner och orkar sticka lite, så sakta sakta växer den. Ikväll är jag bjuden på 'stick och drick' hemma hos en kompis, det kommer bli awesome! Ska man sticka med promille i kroppen får det bli på den här sjalen, minst möjlighet att göra fel.

Och så är det laptopfodralet. Det är ju klart egentligen, men jag vill göra en ny stängningsvariant så så fort jag samlat kraft till det hoppas jag att det blir av, det torde gå ganska fort.


Så ser det ut i stickkorgen, och nu fortsätter pluggandet. Kanske ute i solen på balkongen?

3 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Ser fint ut. Både det av lera och det av garn. Lycka till med studierna!

Dödergök sa...

Din sergel är så vacker att jag svimmar lite, ska försöka få till någonting liknande till min systerson, beställde garn idag och är så taggad. Du inspirerar som alltid!

Anonym sa...

Tröjan blir väldigt fin!

Jag håller med om att det är supertråkigt att repa upp. En kompis försöker se på det som att hon får sticka mer, och det är ju det hon tycker är roligt. Tyvärr funkar det inte riktigt för mig...

//Karin