söndag, november 22, 2015

julmarknad

Så himla roligt det är med alla kommentarer och gratulationer på förra inlägget! Det är bara att fortsätta kommentera om man vill vara med, dragningen av de små paketen sker den första december. Och som svar på ett par frågor som kom där, min keramik går att hitta i högerspalten på bloggen, här finns en direktlänk!

När julsakerna åker fram i affärerna i mitten av oktober sällar jag mig direkt till de som går och muttrar över att sånt där kan faktiskt vänta till åtminstone mitten av november. Men julmarknader är lite min weak spot. Och fast första advent inte ens har varit, har jag fått gå på årets första julmarknad. Mys!


Det är en ganska liten marknad på Ulva kvarn utanför Uppsala, i år var det ännu mindre än vanligt, men trevligt ändå. Innehållet är det klassiska, med grankransar, träälgar, godis, mat, ost och pynt. Fina fårskinnsfällar och linnedukar.

Och secondhandaffären bjöd på en lätt otäckt halshuggen jultomte som julkula, och ett fint stilleben med avslappnad Kendocka bredvid julkrubban. Mer än så kan man väl inte begära.

Inga kommentarer: